SLUITEN Bel ons +31 (0) 297 380 202
Weet u hoe consumenten wonen en werken? Wat hen beweegt en welke voorkeuren zij hebben? Op welke prikkels ze reageren om (meer) bloemen of planten te kopen? VGB zocht het in samenwerking met FloraHolland en Bloemenbureau Holland voor u uit.

Uit een grootschalig consumentenonderzoek, in acht Europese landen, zijn prachtige gegevens gekomen. Via de consumententool ziet u in een oogopslag bij welk van de zeven consumentengroepen, ofwel segmenten, uw kansen liggen. Gegevens over bijvoorbeeld hun koopgedrag of sociale status biedt u waardevolle aanknopingspunten. U vindt antwoorden op vragen als: ‘Wie is de duurzame consument?’, ‘Wie zijn koopjesjagers?’ en ‘Welke groep zijn heavy users?’

Consumenten zijn bovendien makkelijk te vergelijken op verschillende criteria, zoals leeftijd, sociale status of favoriete aankoopkanalen. Al met al onmisbare informatie om de consument nog beter te begrijpen. U kunt hem of haar nu gerichter bereiken met onder andere nieuwe productconcepten, assortimentssamenstelling of promoties.

Consumentenonderzoek Bloemen en Planten
In het ‘Marktbeeld Bloemen en Planten’ wordt het koopgedrag van de Europese bloemen- en plantenkoper in kaart gebracht. De afdeling Markt & Informatie van FloraHolland beschikt met een online consumentenpanel over een schat aan informatie over de Europese bloemen- en plantenkoper. In dit marktbeeld vindt u een greep uit deze informatie. In 2014 heeft er onderzoek plaatsgevonden in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Rusland. Deze rapporten helpen u de consument beter te begrijpen en zijn voor leden tegen een speciaal tarief beschikbaar.

Consumentenonderzoek Tuinplanten
Waar koopt de hobbyist zijn tuinplanten? Zijn dat bloeiende of groene? Wat is het belang van prijs? Is biologisch belangrijk? Met het rapport Outdoor onderzoek 2014 heeft Bloemenbureau Holland de tuinconsument Nederland, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk in beeld gebracht. Deze onderzoeksrapporten zijn voor leden tegen een speciaal tarief beschikbaar. 

Cadeaumonitor
Met welke producten concurreren bloemen op de cadeaumarkt? Voor welke cadeaugelegenheden zijn bloemen het meest/minst geschikt? Welke consumenten geven het vaakst bloemen als cadeau? Wie krijgen het vaakst bloemen als cadeau? Waarom kiest men voor bloemen? Waarom kiest men niet voor bloemen? Seizoensinvloeden? Analyse feestdagen (Moederdag, Valentijnsdag, Kerst) In hoeverre zijn bloemen top-of-mind als cadeau? FloraHolland en Bloemenbureau hebben dit gezamenlijk voor u uitgezocht. U kunt de resultaten van het online onderzoek vinden in het rapport. De cadeaumonitor is voor leden tegen een speciaal tarief beschikbaar. 

Tarievenkaart

Meer informatie?
Bekijk de presentatie of neem contact op met Manon Velthuis, telefoon 0297 380203.